Prof. Ayşegül Türedi Özen’in “Kuşlar, Evler, Ağaçlar” başlıklı seramik sergisi Şubat ayında Eskişehir Odunpazarı Şehrin Ateşi Seramik Galerisi Sergi Odası’nda izlendi. Sergi temasını oluşturan ve sanatçının yıllardır üzerinde çalıştığı üçlemede ağaçlar doğayı, kuşlar barışı ve özgürlüğü, evler de insanları betimliyor.
2022 yılında açılan Eskişehir Odunpazarı Şehrin Ateşi Seramik Galerisi sergi odası geçtiğimiz Şubat ayında Prof. Ayşegül Türedi Özen’in “Kuşlar, Evler, Ağaçlar” başlıklı seramik sergisine evsahipliği yaptı. Sergide, Galeri’nin sanat danışmanlığını da yürüten sanatçının 43 yıllık seramik serüveninden seçilmiş iki ve üç boyutlu çalışmalar yer aldı. Ayşegül Türedi Özen, sanat yaşamı boyunca sıklıkla kullandığı biçimler için şöyle diyor: “Seramik çamurunu ne zaman elime alsam parmaklarımın arasında ya tek tek ya da birbirlerine karışmış biçimde evlere, ağaçlara, kuşlara dönüşüveriyor… Bu üçlemenin girdabına öylesine kapıldım ki, yıllardır bu aşk ile dönüp duruyorum. Ağaçlarım doğayı, kuşlarım barışı ve özgürlüğü, evlerim insanları betimliyor.”
Vermek istediği mesajları biçimle dokuyan Özen için bu mesajlar önemli; “Bir seramiğin oluşum hikayesinde yapım aşamalarından pişirimlerine ve bir ürüne/ bir esere dönüşene dek geçen süreçte bazen hayal kırıklığı, çoğunlukla da bolca sürpriz, heyecan, mutluluk vardır. Seramiği öğrenirken de öğretirken de toprağa aşık oldum, saygı duydum ve onu asla hoyratça kullanmadım. İşte bu yüzden bir eserin, geçmişi unutturmayan, bugünü düşündüren ve geleceği sorgulayan mesajlarını çok önemserim.” diyor.
Tornada, kalıpta ve elde serbest şekillendirme yöntemlerini kullanan Ayşegül Türedi Özen, farklı bünyelerdeki çamurlar, çok renkli sırlar kullanarak adeta deneysel çalışmalar yapıyor. “Seramik fırınından çıktıklarındaki özgün ve biricik hallerine bakarken adeta büyüleniyorum” diyen sanatçı bazen sadece çamurla yetinmiyor ve son dokunuşlarında zaman zaman cam misket, ip, urgan, metal, tel, tabak gibi pek çok farklı malzeme kullanıyor.
Comments